úterý 1. června 2010

Moje bitva s Linuxem 5. - Zelená 9.04! :)

Soužití mě a linuxového systému po necelém půl roce už nepřipomíná bitvu, ale normální partnerský vztah. Občas něco dře, občas mě příjemně překvapí, ale v zásadě se máme normálně, mile rádi. Tak jsem si aspoň lehce pohrála s barvičkami prostředí, aby mě mělo ještě radši.

Jelikož jsem zelené zlo, je i můj systém (stále funguju na Ubuntu 9.04) měsíc po měsíci zelenější. Začalo to jedovatou #05903D v horních lištách oken. Po dvou dnech, strávených s temným Ubuntu SE, mi zničehonic začala vadit i šedobílá okna - stále jsem měla dojem, že to prostě moc řve. Není nic horšího, než strašlivě zářící monitor uprostřed noci. Skončilo to barevným laděním, které má k původní barvě Ubuntu 9.04 asi tak blízko jako kupka sena k ohnivé lišce.


Jednou z mála věcí, co bohužel nejdou vyladit podle mého přání, je jednoznačně definovaná barva písma a pozadí na spodní a horní liště. Tato nastavení pro lišty se přejímají z globálního nastavení systému. I když bych uvítala radši tmavou lištu se světlými písmenky, v celkovém využití například u prohlížeče to fakt nechci, neboť tmavé formuláře a světlé popisky na webových tlačítkách jsou na nic. Po téhle stránce si tedy fakt můžu trhnout, ale zbytek barev v systému je jednotlivě konfigurovatelný a přitom se všechno krásně prolíná, takže úprava podle vaší chuti není nic složitého.



Ano, je to strašlivě zelené, vím. Že si Firefox přejímá některá nastavení prostředí, též vím, ale dokud to není extrémní (třeba černé), tak to vypadá hezky. Exaile je taky v pohodě, subjektivně mi to přijde mnohem lepší, než defaultní bílošeď. Wallpaper je obrázek, který sice nevyplňuje plochu, ale má v sobě příběh a navíc barevně sedí. Mám nějak málo zelených wallpaperů, už nevím, na co se dívat (a to doma plochu téměř nevidím! ale proti gustu...)




Po stránce hw se v počítači zatím nic nezměnilo, takže další díly tohoto tuningového seriálu odsouvám na neurčito ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat